středa 14. srpna 2013

Tag : Knižní detektiv :)

Ahoj holky,

dneska si dáme něco úplně nekosmetickýho. :) Bude to knižní tag, který jsem četla u MademoiselleM a hrozně se mi zalíbil. Ono to z blogu není moc poznat, ale já jsem vážně celkem knihomol ( jen jsem zatím nepřišla na to, jak skloubit nehtový blog s knihami.. :-)

Tak jdeme na to, vytváření tohoto tagu mě fakt bavilo a doufám, že vás to bude bavit číst. :)

1. Knihu, která má na svém obalu či v názvu "knihu"
Hned u první otázky zásek.. Nemám žádnou takovou. Možná by se našla nějaká Kniha umění, ale já jsem chtěla poctivě vybírat jen a pouze ze svých knih, takže nic nebude. 


2. Klasiku :
Charlotte Brontëová - Jana Eyrová
Tou je pro mě bezesporu Jana Eyrová od Charlotte Brontëové. Četla jsem tu knihu snad 3x a pokaždý jsem byla okouzlená tím silným příběhem. ♥



3. Obálka se zvířetem :
Stephen King - Noční směna
Vybrala jsem od S.Kinga Noční směnu, na které je taková pěkná krysa. :)) Jedná se o soubor povídek, podle mě hodně povedených. Nejvíc mě nadchly povídky Bojiště a Nekuřáci, a.s. 
Mimochodem, je tu někdo taky nadšenec do Kinga ? :)




4. Knihu v cizím jazyce :
Sir Arthur Conan Doyle - Pes Baskervillský
S touhle otázkou jsem myslela, že budu mít problém, protože krom česky a slovensky psaných knih žádnou určitě nemám. No a dávat sem knihu ve slovenštině mi připadá lehce úsměvný. Nakonec jsem si vzpomněla na knihu se zrcadlovým textem - česko-anglickou verzi Psa Baskervillského.



5. Knihu se třpytivým obalem :
Zelda Sharifová - Starověký Egypt
Fakt jsem myslela, že nic třpytivýho nenajdu. :D Na fotce to není vidět, ale ty čtverečky jsou jakoby zlatý a hází odlesky, takže s přimhouřením očka..:D No a až po nafocení jsem si všimla, že jsem tuhle knihu darovala bráchovi na Vánoce 2000, takže vlastně ani není moje..:))



6. Obal, na kterém jsou pouze písmena
Woody Allen - Čirá anarchie
Zbožňuju tohodle věčně nervózního hypochondra s jeho humorem, který někdo nesnáší a jiný zase miluje. :) Mám od něj asi čtyři nebo pět knih a vždy jsem se skvěle pobavila. Kdo má rád trochu jiný humor, tak si ho přečtěte.



7. Knihu, jejíž hlavní hrdina je chlapec/muž :
Stephen King - sága Temná věž
Jo a jo, zase ten King a ještě tady párkrát bude. :P Temnou věž jsem si zamilovala a považuju ji za opravdovou srdcovku. U posledního dílu jsem brečela jak želva a navíc už se nemůžu dočkat na zfilmovanou verzi, která by měla být někdy v roce 2014. Koho baví fantasy a vymyšlený světy, bytosti apod., tak vřele doporučuju. No a hlavním hrdinou je pistolník Roland, který i se svou skupinou putuje jak jinak, než k Temné věži, která drží paprsky tohoto a jiných světů a o jejíž zkázu usiluje karmínový král. Kdo už teď převrací oči v sloup, ten ať na tuhle sérii radši zapomene. :D



8. Nejstarší knížku v knihovničce :
Francis Marion Crawford - Pražská čarodějka
Je z roku 1912 a je to moc hezky napsaný. Kniha byla dárek k Vánocům a zhltla jsem ji jedním dechem. Nemám ve zvyku se u knih bát, v tomhle mě King docela vycvičil, ale přiznávám, že styl jinýho psaní a ponurá scéna u mrtvol mě docela vyděsila. 



9. Knihu, která není YA ( nevhodná pro dospívající ) :
Tady odpovím podobně jako MademoiselleM, protože si taky netroufám tvrdit, co pro dospívající vhodné je a co ne. 


10. Obal knihy, který je namalovaný :
Sue Townsend - Adrian Mole a zbraně hromadného ničení
"Moláka" já miluju. Je to psaný stylem deníku a ohromně mě to vždycky bavilo. Sice jsem měla raději úplně první knihy z jeho mládí, kdy mu bylo asi 13-14 let, ale je zajímavý číst celou sérii, až do jeho asi 30-let, kdy už má i děti. Pro relax je to super. :)



11. Nejtlustší knihu :
Stephen King - To
Máte rády klauny ? Tak si tohle přečtěte a už nebudete. :) To, patří mezi moje nejoblíbenější knihy a má krásných 1013 stran. :)



12. Jakoukoli jinou věc, kromě knihy :
Tak jo, co třeba záložku do knihy ? :) Tuhle krásnou jsem dostala jako dárek od bráchy, když byl v Irsku a sice ji moc nepoužívám - nejdřív jsem se bála, že ji ztratím, ale teď jsem přišla na to, že ničí stránky, když to "účko" do nich napasujete a když to neuděláte, záložka bloudí po knize...



13. Knihu, která nepatří do žádné série :
Stephen King - Misery
Misery si mě získala. Tak to dopadá, když někdo fandí až moc, až přestane vnímat rozdíly mezi realitou a fikcí a tak trochu se z toho zcvokne, jako milá Misery. :) Jo a doporučuju i zfilmovanou verzi, kde Kathy Bates opravdu zazářila ( Misery nechce zemřít ).



14. Obálku, na které je oko :
Michael Grant - BZRK
Výborná kniha o nanotechnologii zneužité k manipulování lidí směřující k nadvládě světa. Sci-fi nadšencům se bude líbit. :) Hrdiny knihy jsou sice náctiletí, čehož jsem se trochu obávala, protože 16-ti leté hrdinky a hrdiny moc nemusim, ale stálo to za koupi. 



15. Obálku, která se nepovedla :
Stephen King - Ostrov Duma Key
Ta grafika mi připadá opravdu hodně nepovedená. Moře na pozadí mi připadá dost reálné a tudíž mi kombinace s graficky upravenou holčičkou a až moc uměle vyhlížejícími tenisáky, připadá značně nešťastná. :))



16. Fiktivní/skutečný deník :
Našla jsem svůj vlastní deník, psaný v období, kdy mi bylo asi 15-16 a celkem jsem se zhrozila, jaká jsem bývala dřív...píp píp pííííííp. Deníků mám víc, psala jsem si je asi už od devíti let do asi 19-ti a pak jsem přestala. Takže nějakých 5 let si ho už nepíšu a asi s tím nebudu ani začínat. A co je nejhorší...vůbec nevím, kde je ten zbytek. :-O :D



17. Obálku na které je meč či jiná zbraň :
Ed McBain - Přízraky
Se přiznám, že jsem tuhle knihu ještě nečetla a už ani nevím o čem přesně má být. Kupovala jsem ji ale v knihovně ve výprodeji za asi 5,-Kč :D



18. Nejpoškozenější knihu :
Stephen King - Ostrov Duma Key
A ještě jedna nominace. Já si na knihy dávám pozor, ale u týhle mi vypadaly stránky vevnitř a je tedy tou nejpoškozenější knihou, co vlastním. :)



19. Knihu s ilustracemi :
Božena Němcová - Pohádky
Tuhle knihu ilustroval František Doubrava a mně se hrozně líbí. Pamatuju si, že mě ty obrázky v dětství naprosto fascinovaly. :)



20. Knihu, jejíž název začíná na písmeno "Z" :
Stephen King - Zpěv Susannah
Už ho máte asi po krk, ale je to tak. Sice je to opět ze série Temná věž, ale prostě to Z tam jako první je. :D



No a to je vše. Tak jste se o mně dozvěděly zase něco novýho a sice že jsem fanda do sci-fi a hororu, ale ani klasikou, či humornějším žánrem nepohrdnu. I když to už tolik nevyhledávám. A že jsem fanda S. Kinga už asi ani nemusim říkat. Ještě mezi moje oblíbený autory patří Robin Cook, kterýho poslední dobou čtu fakt hodně a i bych ho ráda přiřadila k něčemu z tagu, ale jednu jedinou knihu, kterou od něj mám, zrovna nemůžu najít. 

Když je to dnes o knihách, tak budu samozřejmě ráda, když mě nasměrujete ke svému knižnímu tagu, ale taky by mě zajímalo, co právě čtete a kdo je váš oblíbený autor. :)

Mějte se krásně a doufám, že se vám tag líbil. :)


20 komentářů:

  1. Skvělej výběr, Kinga schvaluju! :D Zatím jsem od něj četla jenom Řbitov zviřátek, ale vážně se mi to líbilo, takže k svátku dostanu od mamky To a plánuju si od ní půjčit Svědectví :)
    A kromě toho, že má ošklivou obálku a rozpadl se ti, líbil se ti Ostrov Duma Key? Přemýšlela jsem i nad tím :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Svědectví si hrozně moc chci koupit, měla jsem ji půjčenou z knihovny a bomba, Řbitov mě zezačátku nějak nudil, ale pak mě nadchl. A ten Ostrov Duma Key se mi zezačátku moc nelíbil, protože je to hodně "normální. :D Prostě chlapík, co má nehodu a neklape mu manželství. Jenomže tím, že to je zpočátku hodně normální, tě pak ty scény, ve kterých se už něco děje, hodně vystraší, protože King v týhle knize to napětí pozvolna nechává gradovat a tím pádem je to pak o dost silnější zážitek. Docela bych tuhle knihu přirovnala k titulu Pytel kostí. Ostrov ti teda určitě můžu doporučit, podle mě super kniha. :)

      Vymazat
  2. výborný Tag, možno sa raz zapojím

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To by bylo fajn, určitě bych si přečetla.:) A děkuju. :)

      Vymazat
  3. od R. Cooka si vždycky ráda taky něco přečtu:) chodím na něj ale do knihovny, doma žádnou knížku nemám.. tag je to zajímavý, ale já bych asi nenašla odpovědi na více otázek než jsou 1 nebo 2..

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky na Cooka chodím do knihovny, protože doma mám jen jednu knihu od něj a to Kóma. Naposledy jsem od něj četla nedávno Planeta Interterra a bylo to výborný čtení. :)

      Vymazat
  4. Na TO se chystám už hrozně dlouhou dobu, ale prostě mám z ní strach :). Většinu knih jsem četla taky a Jane Eyrová je má srdeční záležitost.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak až to překonáš, tak se ti bude určitě To líbit. ;) Je to výborná kniha. :) A Jana Eyrová už taky v mym srdci zůstane. :)

      Vymazat
  5. Výborný tag. Koukám, že nejsem jediná, kdo miluje Kinga. Misery a To jsou super a ještě se mi od něj moc líbí Puls a Holčička, která měla ráda Toma Gordona. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vítej do klubu. :)) Puls se mi taky moc líbil, celkově dost umí tyhle postapokalyptický kousky. :) Jediný co se mi zatím nelíbilo byla právě ta kniha Holčička, která měla ráda Toma Gordona, to mi připadalo docela nudný. :/ Skvěle popsal tu hrůzu, kdy se ztratíš v lese, to na mě působilo hodně autenticky, ale když už to vypadalo, že se něco bude dít, tak se to najednou zahrálo do outu a to mi přišlo jako škoda.

      Vymazat
  6. Knihu It od SK mě nějak nudila, tak jsem ji odložila na pozdější časy. Ale viděla jsem film (natočen r.1990) a kdysi mě opravdu strašil i ve snech, dnes už na to koukám a brblám u toho :D Tak si budu muset asi přečíst knížku :)
    Jinak Janu Eyrovou miluju :) Jak knižní vydání, tak všechny zfilmované verze. Ta se povedla
    Alena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Na film jsem koukala a taky jsem se neubránila občas rozpačitýmu smíchu. :)) Jistě měl ale ve svý době určitý kouzlo. Kniha se podle mě může někomu zpočátku zdát zdlouhavá, přece jen je to přes 1000 stran a je tam popsána tak nějak historie toho všeho. Když se tím ale člověk přelouská, tak je to super. A mně vlastně ani zdlouhavý popisování města a lidí, co v něm žijí nevadí. :)

      Vymazat
  7. Doma mame plno knih od Kinga, je to mamin oblubeny autor, takze aj ja som si od neho vela precitala a necudujem sa, ze ho mas tak rada :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mám až radost, kolik se nás tu sešlo, co ho čte. :)

      Vymazat
  8. Juu to je slušná sbírka Kinga!:) Kdysi jsem od něj četla "To" a "Časožrouty", ale moc si knížky už nevybavuji, aspoň mám zase tip, co si oživit!:) A moc děkuji za hezký komentář u mě na blogu! Já jsem také vždycky kondicionér oplachovala horkou vodou a pak jsem se divila, že mám suché roztřepené vlasy. Nakonec se mi vyplatila metoda šampónovat kořínky a kondicionér používám spíš od poloviny vlasů dolů a jen ho lehce spláchnu studenou:)

    www.lorietta.cz


    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Časožrouti jsou super! :) Děkuju, to jsem ještě neukázala všechny..:D Laky a King, to jsou moje závislosti. :)) To je jinak dobrej tip, s těmi vlasy, určitě to tak zkusim. :)

      Vymazat
  9. To je skvělý, že si ho taky stvořila :) Koukám, že King opravdu vede :)
    A vzpomněla jsem si, že Pes baskervillský mě natolik zaujal, že jsem ho úpně zhltla a zapomněla, že mám jít na vernisáž do galerie :D Ten hafan byl prostě silnější :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hafan byl super, taky se mi četlo moc dobře. :) No já jsem fakt ráda, že jsem tenhle tag u tebe viděla, protože o knihách bych mohla povídat pořád a tak jsem to aspoň tady takhle pěkně mohla ze sebe dostat. :D A ano, King je můj nejoblíbenější autor, už to až hraničí s fanatismem. :))

      Vymazat

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...